Weekendje Engeland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Weekendje Engeland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Weekendje Engeland

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

18 Mei 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

LAATSTE DAG!
Donderdag was mijn laatste werkdag op het Moredun research Institute en om het af te leren heb ik nog een ELISA gedaan. Maar verder heb ik die dag vooral een beetje rondgelopen en nog met collega’s van verschillende departementen gebabbeld. Ik was een beetje brakjes van een avondje bier drinken en voetbal kijken met huisgenoten, dus een beetje rustig aan doen beviel me wel. Donderdagavond natuurlijk ook nog even de pub in geweest om te vieren dat het klaar was! Vandaag was eigenlijk echt mijn laatste dag op het instituut, want vandaag ben ik nog even op de koffie geweest met taart en een zak drop. Gek om weg te gaan, maar goed gevoel om het afgerond te hebben!

ROSEBERRY TOPPING
Vrijdag lekker uitgeslapen en om 12 uur de trein naar Darlington gepakt. Dit weekend ging ik namelijk John en Pauline opzoeken in Great Ayton, wat net onder Middelsbrough ligt. John en Pauline zijn kennissen van mijn ouders en ik ging vroeger vaak mee naar Engeland om hun te bezoeken. Nu had ik ze echter zeker 10 jaar niet gezien, dus ik was benieuwd! Op het station werd ik opgepikt door Pauline die er vrolijk op los babbelde. Het was erg leuk om bij hun thuis aan te komen, omdat ik steeds kleine dingetjes herinnerde. Zo herkende ik de trap waar je zo leuk vanaf kon glijden op je buik, en bedacht ik me ineens hoe gaaf de party-poppers tijdens kerst in Engeland waren! Voor het eten heb ik toen nog een lange wandeling gemaakt met John, onder andere over Roseberry Topping, die ik ook nog herkende. Helaas lag mij mijn camera nog in Edinburgh en heb ik enkel wat foto’s met mijn mobiel gemaakt dit weekend (wat wegens lege accu ook ophield). Ik heb wel even een plaatje van Roseberry Topping toegevoegd en het weer was bijna net zo goed als op dat plaatje. :p Na deze stevige wandeling stond er een heerlijke maaltijd met een welverdiende pint op ons te wachten. Ik ben het hele weekend volgestopt met eten door Pauline, wat uit beleefdheid nauwelijks te weigeren viel. Maar lekker was het zeker!

KANAALBOOT EN MAGIC TROUSERS
Zaterdag gingen we naar de boot van John en Pauline. Ze hebben een zogenaamde longboat, die nog geen 2 meter breed is en wel 18 meter lang! Eigenlijk is het een soort varende stacaravan. Een erg comfertabel bootje moet ik zeggen! En schitterend om Engeland te zien vanaf het water, waarbij de Locks (sluizen) die je zelf moest bedienen een leuke afwisseling waren. Zo’n lange boot besturen voelt net alsof je een vrachtschip bestuurd! Het weer was redelijk, met af en toe “showers”, totdat we erachter kwamen dat de regenbroek van John zorgde voor goed weer! De rest van de dag heeft hij er dan ook mee rondgelopen en hebben we nog een prima zonnetje gehad. John is te huur met zijn magic trousers voor een hoog geldbedrag, dus als je deze zomer een man op het strand ziet liggen met een regenbroek aan, dan weetje dat het goede weer door hem komt. Smiddags hebben we aangemeerd in Boroughbridge, waar we heel klein ouderwets pubje een bezoekje gebracht hebben. Savond hebben we op de boot geslapen, na eerst samenvattingen van voetbal gekeken te hebben. Dat heb ik toch wel gemist toen ik hier zat!

OOSTKUST EN MOORS
Zondagochtend uiteraard weer verwent met enorm ontbijt, waarna we weer richting thuishaven zijn gevaren. Vanaf daar hebben we de auto gepakt richting de oostkust van Engeland onder Middelsbrough. Eerst hadden we een mooie tocht door de North Yorkshire Moors (wat een enorm glooiend heidelandschap is) om daarna via Whitby in een klein dorpje genaamd Runswick te komen. Dit is een klein vissersdorpje aan de kust. En wat voor kust! Schitterende kliffen (die helaas weer slecht te zien zijn op de camera van mijn mobiel) en een mooi strandje waar je op kon wandelen. Naast dat we nog naar fossielen gezocht hebben (en wat kleine gevonden) hebben we ons een uur vermaakt door te kijken naar een stelletje malloten die probeerden hun moterbootje van 1 bij 3 meter in zee te krijgen vanaf hun trailer en ermee op zee te gaan varen. Vermakelijk omdat het niet bepaald van een leien dakje ging. Terug in Great Ayton hebben we nog wat gegeten en hebben John en Pauline me weer naar het station gebracht, vanwaar ik 1e klas terugreisde naar Edinburgh (aangezien ik de tickets vooraf had besteld en alle cheap-ass 2e klas tickets al uitverkocht waren en 1e klas gek genoeg het goedkoopst was). Fijne eerste klas hier, aangezien je koffie en thee met koekjes kunt blijven bestellen :p

Hopelijk hebben jullie mijn site een beetje leuk gevonden om te lezen, ik vond jullie reacties in ieder geval erg leuk! Misschien dat ik na over ruim 2 weken mijn rondtochtje door Schotland nog op de site zet, maar ik denk dat als ik terug ben ik het leuker vind om iedereen in levende lijve te zien en te spreken. Tot snel allemaal!

p.s. misschien komen er nog meer foto’s als Pauline ze mij gemaild heeft.
p.p.s. Engels stopwoordje van Pauline als ze uitgelachen is om een grappig iets: Oh dear, oh dear.
p.p.p.s. Trui waarop "Scotland" geschreven staat vinden ze niet zo leuk in Engeland



  • 18 Mei 2009 - 19:19

    Wouter P:

    Yow Arjan, ziet er supermooi uit! Zo'n longboat lijkt me toch wel wat anders dan een valkje lijkt me ;-)

    Fijne vakantie nog de laatste 2 weken en ik zie je daarna wel in Nederland!

    Cheers, Wouter

  • 19 Mei 2009 - 16:01

    Marion:

    Dear Arjan,

    Ik wed dat John en Pauline het erg leuk hebben gevonden jou een weekendje bij zich te hebben! En Pauline zal je beslist wat magertjes hebben gevonden.... Vandaar die overvloedige maaltijden, denk je niet?
    Ik weet niet hoe bijgelovig je bent, maar ik zou je aanraden nog 1 bericht rond te sturen!!! Dit laatste bericht was namelijk het dertiende bericht....

    Fijne Schotse rondreis!

    Love
    Mam.

  • 20 Mei 2009 - 09:24

    Jantien:

    Hey Arjan,

    Ik heb het heel leuk gevonden om al je berichten te lezen :) Ik vond het ook erg leuk dat je aan mijn verjaardag dacht :) Ik ben zeker wel benieuwd nog naar je laatste bericht over je rondreis door Schotland. Heel veel plezier nog de laatste twee weken geniet ervan.

    Ik spreek je als je weer in het kleine Nederland bent.

    Liefs Jantien

  • 24 Mei 2009 - 19:30

    Maaike:

    hey arjan!
    vooral veel rond lopen in die schotland trui: kijken wat je allemaal teweeg kunt brengen daar :) tenzij ze geweldadig drijgen te worden natuurlijk want je moet wel heel terug komen!
    Liefs

  • 28 Mei 2009 - 12:25

    Lotte:

    Hey Arjan!

    Zoals ik al eerder heb, gezegd, het was altijd leuk om jouw blog te lezen en dat meen ik echt! Je schrijft echt heel erg leuk!
    Geniet van je laatste twee weken in Schotland, ik hoop voor je dat je het leuk gaat vinden!

    Ook alvast heel veel plezier met de terugkomst in Nederland waar je je vrienden, familie en Krisje weer gaat zien. Zorg goed voor haar he, een beetje extra omdat ik er niet ben ;-) Eigenlijk hoef ik dat ook niet te zeggen, want ik weet dat je dat toch al doet!

    Hier in Azie is het echt geweldig, ik geniet oprecht elke dag. Voor meer details: zie blog.

    Heel veel liefs,

    Lot

  • 29 Mei 2009 - 19:39

    Saffiera:

    Hee Arjan!
    Lekker aan het rondreizen nu? Geniet van je laatste dagen!!
    Liefs

  • 02 Juni 2009 - 19:58

    Marion:

    Welkom thuis, Arjan!

    Je bent nu op de Noordzee, op stoom naar je Hollandse huizen. Vergeet je klompen niet aan te doen voor je morgen aan wal stapt, he...
    En vergeet vanaf morgen niet: RECHTS RIJDEN!!!!!!

    Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 3150
Totaal aantal bezoekers 16459

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: