Bergje crossen en Glasgow - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Bergje crossen en Glasgow - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Bergje crossen en Glasgow

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

28 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

POKERTOERNOOI
Het is alweer een tijd geleden, maar hier ben ik weer! Om te beginnen 1.5 week terug op vrijdag een pokertoernooi in huis. 20 Man/vrouw over de vloer, genoeg bier, 2 tafels en spelen maar! Doel 1 was om bij de eerste 3 te komen van mijn tafel om naar de finale te gaan. Nadat ik nog met 3 Grieken en ik aan tafel zat en er onderling Grieks werd gepraat heb ik het toch voor elkaar gekregen om de finale te bereiken! Na een lange finale ben ik uiteindelijk 3e geworden :) Wat betekende dat ik mijn inleg terugkreeg :p Niets armer, niets rijker! Maar al met al een gezellige geslaagde avond dus! Zaterdag en zondag weinig anders gedaan dan uitslapen, sporten, naar de schaapjes en naar buiten aangezien het heerlijk weer was. Zelfs nog een aardig kleurtje gekregen ook!

STAGE
De week daarna lekker met mijn verslag bezig geweest en ben momenteel nog alles aan het omgooien aangezien er een klein probleempje is opgetreden, maar daar komen we wel uit. Op stage ben ik ook bezig om nieuwe technieken te leren, zo heb ik gewone PCR geleerd, real-time PCR en immunohistochemie! Vooral die weefselcoupes snijden is toch best een leuk werkje! Met de schaapjes gaat het ook nog steeds prima nog maar een paar te gaan die moeten lammeren.

MOUNTAINBIKEN
Afgelopen weekend was wel erg druk! Zaterdag vroeg op en met Bart op weg naar Glentress. Bart is bezig met promoveren op mastitis aan de faculteit diergeneeskunde en doet hier nu 2 maanden onderzoek daarvoor. Nadat hij me om 9 uur had opgepikt gingen we dus naar Glentress om te mountainbiken! Hij had zijn eigen fiets mee en ik heb er daar een gehuurd, aangezien mijn eigen fiets niet echt genoeg vering heeft. Gelukkig waren we op tijd aangezien ik de 1 na laatste fiets had, waarschijnlijk doordat het nogal lekker weer was. Glentress schijnt het mooiste gebied van de UK te zijn om te mountainbiken en dat geloof ik wel! Het was echt schitterend! Optimistisch als we waren gingen we voor nivo 3 parcour (van de 4 die mogelijk waren) van 18 km. Het parcour verliep 9 km stijgen en 9 km dalen. Het stijgen was redelijk te doen, maar wel erg zwaar! En 1 keer verkeerd schakelen en je kon stuk gaan lopen tot het weer wat minder stijl was, want opstappen op een stijl stuk was niet te doen. Boven gekomen brak het zadel van Bart af, dus hadden we een beetje een probleem. Enige oplossing: staand de afdaling in. En de afdaling was echt heeel erg gaaf! Wat gaat dat hard en eigenlijk ook wel erg link. Haarspeltbochten vol met grind, waarin je vooral niet moet remmen want dan vlieg je eruit! Halverwege ook even gewisseld van fiets, aangezien het erg vermoeiend was voor Bart om hele tijd te staan. Toen ging het mis, bochtje waar ik wat te hard ging, ik wilde iets remmen, alleen bleek toen dat de remmen op de fiets van Bart (waar ik toen op “stond”) andersom zaten. In plaats van achter remde ik dus voor! Na een mooie koprol over het stuur lag ik dan op de rotsen. Gelukkig deed alles het nog en bleef de schade beperkt blauwe plekkern op mijn rug en een aantal mooie schaafwonden. En ach, bij een beetje mountainbiken moet je wel keer op je bek gaan, anders ben je niet tot het randje gegaan. Beneden aangekomen zijn we gaat eten (pasta-cheese, voor de koolhydraatjes!) en hebben we de fiets van Bart laten maken, waarna we nog het nivo 2 rondje gedaan hebben van 16 km. Ook hier gingen we echter nog een keer de mist in en vlogen we beiden achter elkaar de zelfde bocht uit. Gelukkig stond daar een houten vangrail, waardoor enkel van onze linker onderarm het velletje werd afgebrand. Dus gehavend maar zeer voldaan vertrokken we smiddags weer naar Edinburgh. Nog even voor de duidelijkheid: Mountainbiken is echt gaaf!!!

GLASGOW
Zondag beetje uitgeslapen en daarna rond 1 uur met Lydianne de bus naar Glasgow gepakt. Deze grootste stad van Schotland moesten we toch een keer bezocht hebben! Na een half uur zoeken (doordat het busstation zich zo goed verstopt had) dan toch uiteindelijk de bus gevonden en een uur later in Glasgow. Tijdens het binnenrijden van de stad leek het eigenlijk al nergens op. Glasgow is een industriestad en dat is te zien. Het centrum bestond uit vierkante blokken waar je oneindig veel kon shoppen als je daar zin in hebt (ik dus niet). We hebben een bustour door de stad gedaan omdat we alleen de middag maar hadden en we toch zoveel mogelijk wilden zien. Ik zal wat vertellen over de mooie dingen, om de stad toch nog wat credits te geven. De kathedraal, die we helaas niet van binnen hebben bekeken zag er erg mooi uit! Het park rondom de zeer mooie oude universiteitsgebouwen (kasteeltjes) was ook schitterend. Voor de rest was de stad een mix van oude lelijke en nieuwe iets mooiere gebouwen. We vonden wel een mooie pub waar we lekker gegeten en gekletst hebben. En op mijn guiniss kreeg ik een schitterend klavertje drie (wat slecht te zien is op de foto, maar moet je goed kijken)! Dat maakte mijn dag toch wel goed. Maar als je ooit naar Schotland gaat, doe Glasgow dan alleen aan als je zin hebt om te shoppen (en genoeg geld daarvoor hebt) of als je tijd over hebt.
Het was een verademing om savonds weer terug te keren naar het vertrouwde en mooie Edinburgh.

Helaas voor jullie (en ook voor mezelf) was ik zaterdag mijn camera vergeten mee te nemen en heb ik zondag maar weinig foto’s gemaakt, dus hoop ik dat mijn verhaal sprekend genoeg is! Ik moet toch maar weer wat meer het vakantiegevoel terugkrijgen, want dan gaat foto's maken vanzelf!

p.s. Het weer is nu hier echt K*T! En voor het eerst is zelfs de wind gedraaid en heb ik wind tegen naar huis toe
p.p.s. Donderdag koninginnendag, dat gaat ook hier gevierd worden met verschillende Nederlanders die zich in Edinburgh bevinden!
p.p.p.s. Ik fitness tegenwoordig, omdat dat gratis kan, breed dat ik nu ben! :p

  • 29 April 2009 - 08:17

    Fokko:

    Hey Arie, leuk weer wat van je te horen. En je verhalen zijn sprekend genoeg hoor. Wanneer komt er weer bezoek?

    Hooooiiiii

  • 29 April 2009 - 09:07

    Alwin:

    Hey Arjan, was al benieuwd wat je van Glasgow vond. Ik deel je mening, Edinburgh is vele malen mooier.
    Succes met het verslag!

    mzzl!

  • 03 Mei 2009 - 13:11

    Steven:

    Als ik het zo lees kom je bruin en strak terug naar Nederland. Das mooi dan ben je al helemaal klaar voor de zomer. Lekker patsen op het strand :P
    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 16460

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: