Happy Weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Happy Weekend! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Happy Weekend!

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

12 Mei 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

PICKNICK EN WHISKY
Hoi allemaal! Hier weer een berichtje uit Edinburgh. Afgelopen weekend kwam Kris me weer bezoeken, wat na een week met regen en windkrachtje 6 me weer een stuk vrolijker maakte! Nadat ik zaterdagochtend tickets voor mijn rondreis in Schotland had gekocht, kon ik half 11 Kris oppikken van het vliegveld. Heerlijk om elkaar weer te zien! Eerst naar mijn kamer tas dumpen om daarna heerlijk buiten in het zonnetje te gaan picknicken! Tenminste, dat was de bedoeling, helaas was het 10 graden en kwam de regen met bakken uit de hemel storten. Daar viel de met zorg voorbereide picknick met stokbrood, bri, zalm, aarbeien en champagne dus mooi in het water! Gelukkig kon de vloer van mijn kamer ook prima dienst doen als picknick ondergrond en nam een de kamerlamp de rol van zon op zich. Met volle maag zijn we toch weer naar buiten gegaan en hebben we een kop koffie met Sam en Sophie (vriendinnen van Kris van haar Amerika-tripje) gedronken en even lekker over diergeneeskundeperikelen gekletst. Aangezien we de Whisky hier ook moesten ontdekken zijn we na de koffie naar het Whisky-museum gegaan (Dankje voor gratis kaartje Arjan en Robin) waar we ons ogen uitkeken en uiteraard ook konden proeven. Heuze Whiskykenners zijn we nu! Op aanbeveling van een Nederlandse Edinburger zijn we daarna gaan eten in een Afrikaans restaurantje, waar ze inderdaad heerlijk konden koken voor ons. Om het eten te laten zakken hebben we daarna nog een tijdje in een pub gezeten, lekker kletsen en kijken naar ontzettend ordinaire typetjes die veel te veel vlees in veelste kleine kleren hadden. Walgelijk maar lachwekkend! (en vrij veel voorkomend hier).

BONNIE BONNIE BANKS OF LOCH LOMOND
Zondag helaas niet uitslapen maar wel een mooie dag voor de boeg! Gelukkig nu wat minder regen en zowaar af en toe de zon. Na een snelle kop koffie bij starbucks zaten we 9 uur in een busje waarmee we die dag een dagtour zouden doen. We begonnen bij Loch Lomond omdat volgens het weerbericht het weer later die dag weer zou omslaan naar slecht weer (gelukkig klopt het weerbericht hier nooit). Bij Loch Lomond een klein bergje op geklommen voor een schitterend uitzicht, waarna we aan the bonnie bonnie banks of Loch Lomond een lekker broodje hebben gegeten. Ook was daar een live optreden van Kris die het Loch Lomond liedje zong, waarna ze luid applaus kreeg (we dachten dat we alleen waren) en een mooi rood kleurtje op haar wangen! Helaas heeft Kris patent op het filmpje en is het alleen te bezichtigen door een tweetal niet nader te noemen moeders. Na lunch in een dorpje waarvan ik de naam alweer kwijt ben reed het busje ons door het nationaal park the Trossachs. Schitterend! Ik moet Kris de foto’s nog laten zien daarvan, want ze lag merendeel te slapen, aangezien onze buschauffeur wel van doorrijden hield, wat Kris haar maag minder waardeerde. Na een kort bezoek aan beroemde toeristische Schotse hooglander stier (waarvan ik de naam ook alweer kwijt ben) zijn we nog naar Stirling gegaan, waar we lekker rond hebben gewandeld. Terug in Edinburgh zijn we weer uit eten geweest waarna we 50 bagpipes hebben bekeken bij Edinburgh Castle! Een van mijn collega’s speelde daarin in mee en had me verteld dat het misschien leuk was om te kijken. Behalve dat het harmonieorkest dat ook meespeelde wat vals was en er veelste veel Nederlanders waren, was het erg leuk om te zien!

SECRET FORREST EN WEST SITE STORY
Maandag lekker uitgeslapen waarna we eigenlijk nog geen plannen hadden. Sam smste of we zin hadden in een wandeling in de buurt van Temple, in een soort van verborgen bos aangezien daar bijna nooit iemand komt. Dat leek ons wel wat en we hebben er geen spijt van gehad! Schitterende omgeving die door het heerlijke weer die dag alleen nog maar mooier werd. Langs riviertjes, oude ruines, stenen bruggetjes en een enorm landgoed hebben we 2 uur gelopen en genoten. Na nog een rondritje in de auto van Sam heeft ze ons teruggebracht naar mijn kamer. Na het avondeten thuis gingen we die avond naar de musical ‘West Site Story’, nog voor de verjaardag van Kris. Eigenlijk zouden we naar een film gaan, maar die draaide niet meer en er is weinig wat Kris leuker vind dan een goeie musical! En zelfs ik vond deze musical erg leuk! Het was in een mooi oud theater en de musical zelf was wel een goed verhaal. Zeker omdat het niet erg zoetsappig afliep. Thuis nog een lekkere Whisky geprobeerd die we van Sam hadden gekregen waarna we in diepe slaap zijn gevallen.

EINDE STAGE IN ZICHT!
Dinsdag was het Krisweekendje alweer voorbij. Sochtens nog wel even langs mijn stage gegaan om Kris te laten zien waar ik de afgelopen 3 maanden mijn tijd heb doorgebracht. Maar na een kopje koffie in het zonnetje was het toch tijd voor Kris om naar het vliegveld te gaan en heb ik haar op de bus gezet. Veel tijd om haar te missen had ik niet, omdat we gingen lunchen met collega’s van het werk omdat het de laatste dag was dat ik alle collega’s zou zien. Want nog maar 2 dagen en dan zit mijn stage er alweer op! Komende vrijdag ga ik kennissen opzoeken in Engeland voor het hele weekend, waarna ik maandag en dinsdag mijn troep ga opruimen en de sleutels van mijn kamer ga inleveren. Woensdag de 20e begint mijn rondreisje door Schotland! Twee weekjes om alles te zien om daarna op 2 juni de boot terug naar Nederland te pakken. Na afgelopen weekend heb ik heel veel zin om weer terug te gaan naar Nederland. Maar eerst ga ik nog lekker genieten van de komende 3 weken!

  • 12 Mei 2009 - 20:20

    Maaike:

    wow wat een foto's! mooi dat jullie een leuk weekend hebben gehad! hoop dat je een leuke rondreis nog zult hebben!
    tot snel!
    Kus

  • 12 Mei 2009 - 20:22

    Marion:

    Dag Schots zoontje,

    Nou, jullie hebben je wel prima vermaakt dit weekend! Dat even samen zijn zal zeker naar meer smaken, he! Tja, Arjan, nou MOET je nog even een paar weken vakantie vieren...
    Maar over 3 weken ben je weer in het vaderland en is de Schotse tijd voorbij!! Geniet dus nog maar even van de mooie uitzichten daar!
    Daaaaag! Tot over een paar weekjes!!!

    Mam.

  • 12 Mei 2009 - 21:55

    Lydianne:

    eindelijk foto's!!!

    erg mooie foto's zelfs!! verhalen gelezen hoor,, hoeven we minder te kletsen komende keer:P je gaat me al bijna verlaten!!...:( van wie moet ik nou mn nuchtere mannelijke advies krijgen over alle mannen/werk/huis/paranormale zaken??

    thanks!

    xxx

  • 13 Mei 2009 - 09:28

    Lotte Van Welie:

    Hee Arjan!!

    Superleuk verhaaltje en nog mooiere foto's! Fijn dat jullie er zo van genoten hebben!
    Veel plezier nog de laatste weekjes!

    x Lotte

  • 13 Mei 2009 - 10:45

    Arjan:

    Graag gedaan hoor, krijgt Robin nogsteeds spam van het whisky-museum?? :P

    Nog een goede vakantie daar!! Groetjes

  • 13 Mei 2009 - 15:59

    LB:

    Op die ene foto met de verborgen brug lijk je net een kop groter dan Kris ;) Fotosoep?

  • 14 Mei 2009 - 08:20

    Peter:

    hey broertje
    nog steeds veel blauwe plekken of valt dat nu wel weer mee ? :P ehm ik krijg alleen geen berichten meer dat je een bericht heb achter gelaten,daarom heb ik er nu maar 3 gelezen. ( ik had al wel wat verhalen gehoord)
    maarja tot over een paar weken dan maar, ik heb maandag mijn eerste examen maar dat gaat wel geod komen
    ltrs

  • 14 Mei 2009 - 17:07

    Marieke:

    Eej A!

    Weer een mooi verhaal en super mooie foto's! Alleen waar jij nou staat op het zoek arjan foto!?..

    Een hele fijne vakantie toegewenst! Geniet er van!
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 16460

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: