Koninginnendag en Windsurfen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Koninginnendag en Windsurfen! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Koninginnendag en Windsurfen!

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

05 Mei 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

KONINGINNENDAG
Voor mij een gewone werkdag! Maar die avond nog wel met Bart, Lydianne en nog wat Nederlanders waarvan ik de namen al ben vergeten naar het Beltran festival om daar toch nog wat oranjegevoel te creeren. Het Beltran festival is een keltische viering van het begin van de zomer op Calton Hill (een centrale heuvel in Edinburgh). Klinkt heel cultureel maar eigenlijk is het gewoon een zooitje beschilderde halfnaakt tot naakte hippies met fakkels in hun handen die ronddansen op een drumritme. Apparte bedoeling, zeker omdat er geen alcohol geschonken werd! Maar met een fles “cola” was het festival wel erg gezellig. Daarna nog een club bezocht om rond 2 uur toch maar richting huis te gaan, aangezien ik de dag erna weer fijn naar mijn werk mocht.

KATER
Wodka-cola, begin er niet aan, want het geeft een erg zwaar hooft de volgende dag! Na me te hebben verslapen was Bart zo aardig me op te pikken met de auto en ging ik toch weer aan het werk, om daarna rond 5 uur in de auto naar Firbush te vertrekken. Dit is een activiteitencentrum van de universiteit van Edinburgh waar ik met 12 mensen van het instituut dit weekend heen ging. Het ligt op 2 uur rijden van Edinburgh in de Highlands naast Loch Tay. Schitterend daar! Die avond toch weer in de bar beland om de kater maar beetje weg te drinken waarna ik rond 1 uur in bed ben gecrashd en heerlijk heb geslapen.

WINDSURFEN!
Na een goed ontbijt zaterdagochtend begon ik aan een nieuwe uitdaging, windsurfen! Dit was een van de activiteiten die je in Firbush kon ondernemen (naast mountainbiken, kajakken, kanoen en zeilen). Na een kort theorielesje op het land ben ik het gaan proberen. Een stevige wind maakte dat niet makkelijk! En ik lag dan ook meer in het water dan dat ik op de plank stond. Maar er zat gelukkig verbetering in! En als ik het echt niet meer zag zitten keek ik gewoon even naar de omgeving om daar van te genieten en weer energie op te doen voor een nieuwe poging. Aan alle kanten van Loch Tay lagen namelijk hoge bergen waarvan velen met besneeuwde toppen. Doodmoe van het surfen smorgens ben ik smiddags gaan mountainbiken met een stel collega’s. Gelukkig iets minder heftig ritje dan vorige week maar zeker erg mooi, aangezien het weer dit weekend best aardig was (Winderig met af en toe een buitje en zonnetje). Savonds een paar uurtjes gespendeert aan tafeltennis waarna ik uiteraard de bar ook nog een bezoekje heb gegunt.

Omdat ik geen genoeg kon krijgen van het surfen ging ik zondagmorgen weer vol goede moet het water op. Aangezien ik nu aardig kon sturen en ook de richting in ging die ik wilde gaan, kreeg ik het voor elkaar om mezelf weer de haven binnen te varen aan het einde van de ochtend en hoefde ik niet (zoals zaterdagmorgen) ergens benedenwinds opgepikt te worden door een instructeur met motorboot. Moe en voldaan kon ik het toch niet laten om smiddags weer het water op te gaan, dus dat weer gedaan. Vandaag heb ik daar nog steeds spijt van, want elke beweging die ik maak gaat nog steeds gepaard met onwillende spieren!

DINNER AND WII
Savonds heb ik gegeten bij mijn begeleider thuis met nog een collega. Heerlijke maaltijd voorgeschoteld gekregen, waarna we nog wat spelletjes op de Wii hebben gedaan. Erg grappig om te zien hoe dat de fanatieke kant in mensen bovenhaalt! Ik heb echt dubbel gelegen, vooral bij de honderd meter sprint op de Wii (voor wie dat kent). Was erg leuk om mijn begeleider ook een keer in zijn thuissituatie te zien in plaats van alleen maar op het werk.

WORSTELEN
Maandag zat ik dus aan een rustig computerdagje te denken om een beetje bij te komen, alleen had ik schapendienst. Er was nog 1 schaapje over dat moest lammeren en ja hoor, ik zag de kop van het lam eruit hangen, dus het beest had hulp nodig. Klein probleem, dit vrij grote schaap was geen mensen gewend en totaal gestoord! Na een flinke worsteling heb ik haar neer gekregen waarna ik het lam heb verlost. Na een rustpauze moesten de samples nog genomen worden, waardoor het schaap weer helemaal de pan uit flipte en mij toch 2 keer goed heeft kunnen raken met zijn hoorns. Na een beuk terug was ze wel even onder de indruk, waardoor ik toch alle samples heb kunnen nemen. Lekker dagje als je al vergaat van de spierpijn!

Ook nu heb ik helaas weer weinig foto’s, aangezien er al genoeg camera’s rondliepen op Firbush. Ik denk dat ik nog wel aantal van die foto’s zal vragen dus misschien komen er later nog wel wat op. Ik heb wel wat foto’s van lammetjes op de hooiberg gemaakt met mijn mobiel zodat jullie het leuke ras “Scottisch Blackface” kunnen bewonderen (let even niet op hoe lelijk de ogen zijn, heb hier geen photoshop om het aan te passen).

p.s. Mijn verslag is goedgekeurd :) Dus nu nog een presentatie in NL en dan is dat ook weer geregeld!
p.p.s. Momenteel is het weer hier al 2 dagen “dreek” (oftewel regen en veel wind) en zo schijnt het nog even te blijven. Hopelijk treffen jullie in Nederland het beter!


  • 05 Mei 2009 - 19:20

    Maaike:

    hey arjan,
    even een korte reactie... leuke schaapjes! ik hoop dat je spierpijn onderhand een beetje is afgezakt? nog erg bont en blauw van het beuken van het schaap?
    Liefs, maaike

  • 06 Mei 2009 - 14:55

    Marije:

    Heey Arjan,

    Veel leuke dingen gedaan dus! Ook leuk om weers nieuwe dingen/sporten te proberen he?! Veel plezier nog! Je komt nu zeker bijna naar NL?

    Grtz,

    Marije

  • 08 Mei 2009 - 12:05

    Lotte Van Welie:

    Hee Arjan!

    Het schiet al aardig op daar! Fijn dat je verslag is goed gekeurd!
    Geniet nog verder en veel succes met de schapen!

    x Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 16460

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: