Cheers - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Cheers - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Cheers

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

22 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

WEEKEND
Vrijdag middag 4 uur, weekend! Met een aantal collega’s, ook van andere onderzoeksgroepen de Pub in. Als ik later in een groepspraktijk werk, ga ik dat ook maar introduceren. Het is een prima manier om het weekend ontspannen te beginnen. Je ziet de stress van sommigen afglijden (omdat ze na een pint even vrijuit hun frustraties kunnen spuien, om er daarna om te lachen). Voor mij natuurlijk ideaal om weer een schots biertje te proberen. Belhavens Best was het deze keer. Weinig bubbels, maar erg lekker! En eigenlijk is het hier nog goedkoop ook. Voor een pint (0,568261 liter volgens wikipedia) betaal je in een Pub (buiten het centrum) 2.5 pond, das dus 2.75 euro per pint! Lang leve de slechte stand (goede stand zou ik liever zeggen) van de pond. Die avond nog wat gepokerd met huisgenoten, maar dat ging natuurlijk niet zo heel best. Alcohol werkt in het verkeer niet omdat je denkt dat je alles ziet en kan, zo werkt dat met poker ook.

Zaterdag eerst maar eens lekker uitgeslapen aangezien elke dag kwart over 6 op toch wel vroeg is. Daarna de was gaan doen, want ik had alleen nog schone onderbroek en sokken voor zaterdag! En om nou alles binnenstebuiten nog een keer te dragen leek me niet zo’n goed idee…. Die middag voor de verandering op de fiets gestapt richting stad. Mijn eerste missie was om een wind- en waterdicht hesje te kopen voor op de fiets. Ik heb tot nu toe dan nog geen regen gehad op de fiets, maar de kans dat dit zo blijft schijnt in deze omstreken verwaarloosbaar te zijn! En op de fiets is mijn winterjas me toch iets te warm. Daarbij komt dat mijn winterjas zwart is en iets wat kanariegeel is veel beter is om gezien te worden (je ziet hier iedereen in gele hesjes fietsen). Mission completed na een half uurtje! Daarna nog wat rondgefietst op zoek naar Botanische tuinen, aangezien het leuk schijnt te zijn om daar eens rond te kijken. Ik had de kaart niet bij me, maar dacht het wel uit mijn hoofd te vinden. Maar helaas, niet gevonden. Wel andere leuke gebouwen tegen gekomen, een heus kasteel/paleis zelfs, ik erheen, blijkt het een school te zijn waar je niet het terrein op mag. Het geheel deed mij wat aan Harry Potter denken. Weer thuisgekomen lekker gekookt en weer een potje pokeren. En ja! Eindelijk! Gewonnen! 6 man volledig in de pan gehakt/gebluft! Met deze overwinningsroes ben ik die avond heerlijk in slaap gevallen.

Zondag iets eerder op was de bedoeling, maar ook hier begint mijn “snooze-functie”van mijn wekker steeds meer terrein te winnen, kortom het duurde even voordat ik goed en wel aan mijn ontbijt zat. Het zonnetje scheen buiten, dus ik ben de Blackford Hill, die hier naast het universiteitsterrein ligt gaan beklimmen. Ook hier weer een mooi uitzicht en snoeiharde wind! Uitwaaien hoef je hier niet op het strand te doen, gewoon een heuvel op en windkrachtje 8 heb je om je oren. In de middag de fiets weer gepakt en richting het noorden van de stad. Ik wilde eigenlijk de zee wel eens van wat dichter bij bekijken. Daar aangekomen was er eigenlijk weinig bijzonders te zien, dus dat viel wat tegen. De botanische tuinen die ik ditmaal wel zonder kaart wist te vinden, vielen ook wat tegen. (zullen vast heel mooi zijn in de lente of zomer).
Het uitzichtpunt van de stad, op Calton Hill was wel de moeite waard. Een mooi uitzicht, een mooie klim met de fiets en wat leuke herdenkingsgebouwtjes/monumentjes. Op de terugweg naar mijn kamer nog langs het kasteel, maar erin ben ik nog niet geweest, dat ga ik komend weekend doen als mijn lieftallige vriendinnetje hier langskomt voor een lang weekend!

ONDERZOEK
Mijn onderzoek zit nog steeds in een “onderzoekende” fase wat mijn precieze onderzoeksvraag zal worden. Nadat iemand mij nog even met de neus op de feiten drukte dat de stage maar 12 weken duurt, heb ik mezelf voorgenomen om wat knopen door te hakken komende week zodat ik een planning kan gaan maken, waar ik me dan vervolgens aan kan gaan houden. De ELIZA’s waar ik mee bezig ben zijn wel leuk om te doen! Ik ben een heuse Pipetteermiep momenteel (voor degenen die weten wat dat is). Komende maandag ga ik aan de slag met Western Blotting. Oftewel, stoeien met eiwitten en gel.

HET WEER
Ik heet natuurlijk niet voor niets “van der Zon”, het is hier naar Schotse maatstaven geweldig weer de afgelopen week. Zodra ik aankwam begon de sneeuw te dooien en werd het de hele week een graatje of 10. Alleen afgelopen vrijdag is er een buitje gevallen (laat ik nou net toevallig die dag met de bus zijn gegaan ipv de fiets) en dit weekend scheen vooral op zondag het zonnetje geregeld! Joel (huisgenoot) vertelde mij dat deze zondag elke Schot buiten is aangezien zulke dagen als vandaag hier maar een paar keer per jaar voorkomen. Dat was dan ook te merken, met name in de botanische tuinen. Dus met die regen hier valt het (tot nu toe) allemaal reuze mee!

Dat was het weer voor vandaag!

Oh ja, wat ik nog even wilde meegeven, Cheers betekend hier niet alleen proost, je kunt er ook iemand mee begroeten, of gedag zeggen als hij/zij weggaat. Taal uit de Pub is dus ook in het dagelijks leven bruikbaar!

  • 22 Februari 2009 - 20:48

    Maaike:

    wow mooie foto's! dat moet er in het echt nog beter uit gezien hebben!
    waarom heb je daar zoveel invloed op de zon en ben ik geregeld verregend als ik met jou mee fietste naar college? heb je daar beter karma? :p
    Liefs, Maaike

  • 23 Februari 2009 - 08:41

    Cees:

    Tip: Vergeet je ketting niet te onderhouden als ie nat is geworden. Gelijk droog maken en daarna met een beetje olie soepel houden.
    Gaarne meer foto's uploaden.
    Gr, Cees

  • 23 Februari 2009 - 10:36

    Roos:

    yo arie!
    heb je nisk te doen dat je zoveel berichten schrijft! wat een spam :-P
    zo te horen heb je het daar wel naar je zin! Hier iedereen drukdrukdruk met heelkunde en anaethesio tentamens...
    Een van onze lieve koetjes op de kibo heeft tessa konning een blauwe hand bezorgd nadat tessa dacht dat ze wel even bloed kon prikken... Toen is onze lieve annabel maar gesedeerd voor een bloedje. (alternatief was binnen vier weken afvoeren om vrije status niet kwijt te raken > leek mij een betere optie maar goed)
    Spreek je snel weer!
    KUS

  • 23 Februari 2009 - 11:48

    Jos:

    Hej Urjen!!!

    Mooi man in Schotland... haha het weer is hier wel beter, het was van de week 25 graden en ik vond het maar koud...brrrr

    Ben nu bijna weer op de terugweg naar Chili, de laatste vijf weken epibreren... veel succes nog.. en ik lees je blog braaf hoor!!

    Ciao..

  • 23 Februari 2009 - 11:51

    Alie:

    Ha Arjan.
    Leuk je zo te volgen hoe het met jou daar gaat.
    Nieuwe ervaring, werken in een ander land.De tijd gaat snel, geniet ervan.
    Groetjes Alie Pomp

  • 23 Februari 2009 - 19:51

    LB:

    Pipeteren ik leef met je mee. Vorige week had ik last van een pipeteer arm, waardoor ik genoodzaakt was om met links te pipeteren.
    Wijze raad van de huisjongste: ehm....niet pipeteren?

  • 24 Februari 2009 - 19:27

    Cock,:

    Hoi Arjan,

    Leuk om te lezen wat je
    allemaal doe! Jij zal nu al
    naar het weekend uit kijken, heb jij in jou hoofd zitten wat jij gaat
    doen met jou vriendin?
    Dit moet jij ook type hoor,
    ik lees het graag. Succes met alles en maak er wat
    van.

    Gr Cock


  • 26 Februari 2009 - 10:26

    Lotte:

    In een klap heb ik al je verhalen gelezen! En ik moet zeggen dat dit een van de weinige blogs is waar ik werkelijk alles lees (ik zeg altijd iedereens blog te lezen, maar sla stiekem wel hele stukken over, haha)! Gaaf om te lezen wat je allemaal doet, je schrijft leuk!

    Veel plezier dit weekend met Kris!

  • 26 Februari 2009 - 12:18

    Fokko:

    Hey Arie! Ziet er lekker Schots uit daarzo. Heb je jezelf al een kilt en doedelzak aangeschaft? En zoals het een echte Ab-actis betaamt (of is het nou betaamd of betaamdt?:P ) schrijf je jezelf weer een ongeluk. Maar wel leuk hoor. Kijk je al uit naar je eerste bezoekers? Kris komt komend weekend toch? Vanavond Ajax - Fiorentina we pakken ze! Ikm hou je op de hoogte als je mij dat ook doet:P

    xxx de mooiste!

    p.s. die nieuwe splintert

  • 26 Februari 2009 - 16:57

    Rob:

    Yo urjn,

    het hoort/leest goed aan allemaal! Maar het is dan ook een geweldig land, dus goede keus! Die pubs zijn echt ideaal, eigenlijk zou elk redelijke kliniek wekelijks een WSB moeten houden!

    Ik wens jou en Kris heel veel plezier dit weekend, doe hennig an!


  • 27 Februari 2009 - 20:17

    Jantien:

    Zo te horen heb je het naar je zin :) Geniet ervan!
    Heel veel plezier dit weekend met Kris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 16467

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: