Bier en Bennekommers, tralalala - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Bier en Bennekommers, tralalala - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Bier en Bennekommers, tralalala

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

17 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

VRIJDAG
Dit weekend kwamen de Bennekomers langs in Edinburgh om eens te kijken waar ik de laatste maand zoal gezeten had. Vrijdag kwamen Arjan en Robin hier al om 12 uur aan in de stad, Wouter kwam pas in de avond. Nadat ik de weeksluitings Pub met mijn collega’s vriendelijk had afgewezen kwam ik om 3 uur in de stad aan, waarna we uiteraard de Pub in doken! Daarna richting mijn kamer om wat te eten en de spullen te dumpen. Na het eten richting stad, aangezien het stappen hier al vroeg begint en je om 8 uur overal al dronken lui vind (bijvoorbeeld een vriendengroep die elkaar voor de grap met vuisten in het gezicht slaat, humor schijnbaar). En dan ben je in Schotland, ga je naar iets Nederlands, namelijk the three sisters! Buiten live muziek en binnen druk. Na het hier een uurtje te hebben uitgehouden hebben we Wouter opgepikt van het station en zijn we de kerk in gegaan. Deze kerk, genaamd faith, was omgebouwd tot discotheek en aangezien Robin en Wouter graag in omgebouwde kerken vertoeven zijn we hier heengegaan. Snachts nog lekker pizza maken thuis (aangezien ik geen frituur heb) en alle matjes op mijn kamer proppen. Zo krap dat ik boven de prullenbak mijn lenzen uitdeed, je kunt wel raden wat er mis ging.

VOETBAL!
Zaterdag redelijk brakjes opgestaan en ontbeten bij de Burger King! We werden nauwelijks raar aangekeken. Daarna richting voetbalstadion waar de wedstrijd Hibs-Hearts zou zijn. Hearts en Hibs zijn beiden uit Edinburgh, dus het was een echte Derby, waarvoor ik vooraf geen kaarten had kunnen kopen omdat ik geen seizoenskaart had. Maar er waren nog plekken dus we konden erin! Wij bij de fanatiekste fans in het vak, we hebben ons helemaal kapot gelachen. Gebaren, liederen, bommetje als er gescoord werd (waarbij fans van dezelfde club een oorbel kwijtraken en een bloedlip krijgen, gezellig), zinnen die wonderbaarlijk poetisch waren, met om het woord “fack, fuck, facking of fucking. Primitieve mensen van alle leeftijden waren daar te bewonderen. Een soort dierentuin eigenlijk! Hearts staat 3e in de Schotse competitie (Hibs veel lager), maar toch wist Hibs te winnen, tot groot vermaak van ons en vrouwelijke supporters van bijgelegen flats, die van blijdschap maar hun shirt omhoog deden. Een wedstrijd die we niet snel zullen vergeten! (Overigens was de wedstrijd zelf van een vrij laag niveau)

Na de wedstrijd hebben we een Pubje uitgezocht om daar te kijken naar de rugby wedstrijd Schotland-Ierland. Vlak daarvoor zagen we toevallig de Ierse spelers uit het hotel de spelersbus in gaan. De stad was groen van de Ieren en blauw van de Schotten, dus beloofde weer leuk te worden. Helaas verloor Schotland, maar dat mocht onze pret niet drukken. Die avond hebben we dan ook maar een hoop mensen wijs gemaakt dat wij uit Ierland kwamen. En als we dan Nederlands praten, dan zeiden we dat we Duits aan het praten waren voor Arjan, want Arjan was de Duitser.
Na de wedstrijd als echte Schot even lekker Fish and chips eten (en zelfs Arjan heeft fish gegeten, een wereldwonder!) en een pub in gegaan om rustig een biertje te drinken. Dit lukte niet echt wegens een verjaardagsfeestje wat daar aan de gang was.
Die avond weer een club in, deze keer de esperiado, 4 verdiepingen, overal feest! Buiten bier en feesten hebben we ook nog geleerd die avond dat je eerst moet vragen waar iemand vandaan komt. Aangezien je anders de kans hebt dat je in het Engels aan het praten bent met een Nederlander! Daarnaast kwamen we achter de culturele bezigheid van Ieren, namelijk bier drinken uit een eend. Educatieve avond dus!

BRAKHEID
Te vroeg ging zondagmorgen de wekker, aangezien Wouter alweer terugvloog, maandag is was een gewone werkdag voor de arbeiders! Daarna nog maar even 2 uurtjes slapen, althans, dat was de bedoeling. Maar wegens de snurkkwaliteiten van Robin kon ik de slaap niet meer vatten. Dus maar vast een beginnetje maken voor de site gaan typen (wat overigens vrij slecht ging). Na dat ook Arjan wakker werd door Robin hebben we Robin er ook maar uitgeschopt en zijn we richting Burger King gelopen voor ontbijt. Er was een menu in de aanbieding, dus die dan maar. Maar aangezien deze nogal klein was hebben we er 10 minuten later de bestelling maar herhaald. Vol energie dus op naar Holyrood Park om daar de berg te beklimmen. En we hebben het gehaald! Wel een aantal keer pauzes tussendoor, maar goed, het is ook een eind. Als beloning voor het goede werken zouden we die middag naar het Whisky museum om daar een rondleiding te doen en te proeven. Helaas was er een verbouwing dus konden we niet de rondleiding krijgen. De bar was wel open, dus zijn we daar Whisky gaan proeven. Het moest in bepaalde volgorde, anders zou je sterven aan een erg pijnlijke dood zei de barvrouw. Achteraf verdenken we haar ervan dat ze ons in de maling heeft genomen, aangezien de laatste echt smerig was! Zit je dan met een vieze nasmaak. Dus op naar de Pub om het weg te spoelen. Toen nog even naar huis gegaan voor wat eten en potje poker. Robin was gesloopt dus die kregen we niet meer weg van mijn kamer. Arjan en ik zijn nog wel even de stad in gegaan. Weinig te beleven op zondag natuurlijk, maar na wat navraag hebben we toch een discotheek gevonden waar we nog even lekker konden ouwehoeren en bizarre mensen kijken. Vlak voordat we daar aankwamen liepen we nog een pub in die open was en daar waren enkel en alleen mannelijke en vrouwelijke stelletjes en een heel vies mannetje die naar ons zat te gluren. Hier hadden we het vrij snel gezien :p Nadat we de laatste bus hadden gemist hebben we het nog tot 2 uur volgehouden, toen doofde ook bij ons het vuurtje. We hadden alleen nog energie voor het bakken van een knoflookbroodje thuis, waar ik de volgende dag op mijn werk spijt van had.

MAANDAGMORGENDIP
Maandagmorgen was het half 8 op, ik naar mijn stage en Arjan en Robin richting vliegveld. Aangezien ik mijn stem kwijt was hoefde ik op mijn stage weinig uit te leggen over hoe mijn weekend was geweest! Helaas is mijn stem nog steeds niet terug maar dat herinnert me wel elke keer dat ik praat aan het mooie weekend!

ONDERZOEK
Kleine stage-update. Ik heb zo goed als al mijn gegevens verzamelt en ga langzamerhand ook eens wat schrijven. Afgelopen week kwam Princess Ann nog even langs op het institute, ze is soort beschermheilige :p. Leuk om die even gezien te hebben en grappig om te zien hoeveel beveiliging erbij komt kijken. Honden die het lab en kantoor doorzoeken, op elke hoek buiten een paar politieagenten en grote brede kerels met oordopjes in het gebouw. Donderdag is de eerste abortus geweest van een schaap! Aangezien dit het 2e jaar is van het experiment zouden er nu geen abortussen moeten zijn aangezien de schapen immuun zouden moeten zijn. En na wat testen bleek dat de abortus inderdaad niet door Chlamydophila abortus komt. Wat het wel is zijn we nu aan het bekijken.

p.s. De foto’s komen nog, zodra ik ze binnen heb van Arjan’s “kapotte” camera, Rozanne, ik zou Arjan Pomp maar in de gaten houden, Arjan je bent je shirt vergeten, Kijk nooit uit het raam als het “regent”, Cees, je hebt wat gemist, sorry ik kreeg het stuk niet korter.

  • 17 Maart 2009 - 21:18

    Robin:

    Mooie verhalen! je herinnert je meer dan ik! haha, dat valt nog wel mee!
    De voetbalwedstrijd vond ik nog lang zo slecht nog niet hoor! Ruim beter dan Feyenoord dit seizoen presteert!

    T was een prachtig weekend!

    P.S. Cees, je hebt echt wat gemist ;)
    P.P.S., vlieg niet met ryanair... we weten waarom het zo goedkoop was, de terugweg hadden we 3 homofiele stewards en 1 "jessica" type stewardess.

  • 17 Maart 2009 - 21:23

    Maaike:

    mooi om te lezen dat je je daar goed vermaakt en het goed gaat met je onderzoek! hooop dat je je stem snel terug krijgt want dat is handiger contact houden ;p
    liefs

  • 17 Maart 2009 - 21:41

    Marion:

    Hoi stemloos zoontje,

    Dat was me het weekend wel, zo te lezen en te horen van Robin!!.... Wat een feestbeesten! Moest je wat inhalen?? Wat zal het een saai weekend worden als wij komen over anderhalve week! In ieder geval geen Burger King als ontbijt. Ik verwacht minstens een real English breakfast, hoor......

    Love,
    Mam

  • 17 Maart 2009 - 23:20

    Roos:

    Hey Arie!!
    Wat fijn dat je zo'n gezellig weekend hebt gehad!! Weinig heimwee zo, denk?! :P
    Hier alles goed, keuzeweken = veel vrije tijd, best fijn na die tentamens!!
    Hou je taaaaai
    xxx

  • 18 Maart 2009 - 09:04

    Arjan Pomp:

    Yo Mol, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt! De foto's worden nu naar je opgestuurd! Belooft je een minimaal een kwartier slappelach;-) zijn echt `leuk' geworden! Je was niet de enige die spijt had van het knoflookbroodje... kreeg steeds van Robin te horen dat de geur niet te harden was ;-) owja, dat tshirt mag je weggooien, was oud. Succes met je stem! Cheers Pomp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 16462

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: