Sunshine - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu Sunshine - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Arjan Zon - WaarBenJij.nu

Sunshine

Door: Arjan van der Zon

Blijf op de hoogte en volg Arjan

22 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

ZOMER IN SCHOTLAND!
Dit keer een kort berichtje over mijn week! Maandag tot en met donderdag was het een kwestie van slapen en stage. Het weekend ervoor had zijn sporen nagelaten zullen we maar zeggen! Het was wel heerlijk weer de hele week (wat ook zo in Nederland was heb ik mij laten vertellen). Zonnetje, straalblauwe lucht, tussen de 15 en 20 graden, heerlijk! Volgens mijn collega’s moest ik nu echt van het weer genieten, want dit weer is er maar 1 tot 2 keer per jaar (snap niet wat ze bedoelen, ik heb pas 2 keer regen gezien!). Dus donderdag vroeg vrijgenomen en vanuit mijn stage wilde ik Roslin Chappel gaan bezoeken. Hier is de verfilming van het boek “Da Vincie Code” opgenomen. Daar aangekomen bleek het in verbouwing dus ik kon weinig zien aan de buitenkant. Ik kon wel naar binnen maar daar had ik weinig trek in met het mooie weer! Dus dat komt een andere keer wel. Toen ben ik gaan fietsen naar de Pentland Hills, een bergengroep ten zuiden van Edinburgh en heb ik een mooie berg uitgekozen van bijna 600 meter om te gaan beklimmen. In korte broek vol goede moed in de zon omhoog! Paadjes kon ik niet echt vinden, dus maar in een rechte lijn naar de top. Na ruim een half uur was ik dan boven, met kletsnatte kleren. Ik had het iets onderschat. Maar het uitzicht was wel schitterend en het was dus het zweten waard! (overigens bleek aan de andere kant van de heuvel een skilift te zijn waar ik ook mee omhoog had gekund) Boven half uurtje liggen dommelen in de zon om daarna weer naar beneden te gaan. Dat lijkt lekker lopen, maar eigenlijk is dat nog veel vervelender dan omhoog!

BOUWVAKKERS
Vrijdag spierpijn in de kuiten, maar hele dag computerwerk gedaan dus zo erg was dat niet. Smiddags nog even de pub in met collega’s, maar de meesten waren al vroeg weg. Toen ik nog met 1 collega zat te kletsen en er dronken bouwvakkers bij ons kwamen zitten, waarvan er 1, toen hij erachter kwam dat ik uit Nederland kwam, het nodig vond om zijn broek naar beneden te trekken om te zeggen dat wij dat in Nederland achter de ramen zagen, hadden wij ons laatste Pint ook snel op om richting huis te gaan.

CRAMOND ISLAND
Zaterdagochtend een Bed and Breakfast voor mijn ouders geregeld voor het komende weekend als ze langskomen, het is hier om de hoek, dus erg makkelijk! Die middag had ik afgesproken met Lydianne (een meisje uit Nederland die hier voor haar hogere hotelschool opleiding stage loopt in het Marriott hotel) om Cramond Island te gaan bezoeken. Dit tidal island kun je alleen met eb bereiken, eigenlijk een soort waddeneiland. Het was een leuke tripje, alhoewel de Nederlandse waddeneilanden toch wel een stuk mooier zijn! Een verdacht echt lijkende verbrande carnavals zwaan (leek meer een stuisvogel) kom je echter dan weer niet tegen op de Nederlandse waddeneilanden. Maar wel prima om even uit te waaien bij zee en de frisse gezonde zeelucht in te ademen, uiteraard in het zonnetje! In de stad nog een pubje gepakt om te eten en een biertje te doen. Weer (of nogsteeds?) een hoop Ieren in de stad, aangezien de rugbywedstrijd tegen Wales om 6 uur begon, deze ging om het kampioenschap van de six nations (Voor de geïnteresseerden: Ierland won en veroverde zo sinds 61 jaar weer een keer de six nations cup).

ZONDAG, RUSTDAG
Een dagje helemaal niets doen is best lekker! Zondag dus weinig uitgevoerd Getracht uit te slapen (wat lastig is als je elke dag kwart over 6 opstaat), waarna ik mijn kamer heb opgeruimd en lekker ben wezen hardlopen (wat een #@#%$# heuvels hier, ben kapot!). Vanavond maar eens lekker koken voor mezelf, relaxen en een beetje uitzendinggemist kijken. (sorry, het is toch een langer stuk geworden dan gepland)

  • 22 Maart 2009 - 17:26

    Jos:

    Haa gelukkig het wordt beter weer op het noordelijk halfrond!!

    Vet leuke dingen doe je... maar rust je wel een beetje uit, het is immers ook wel een beetje vakantie.
    Nog 1 weekje en dan moet ik weer naar de hecktiek van de westerse wereld.... brr en ik hoop dat je de warmte voor me kunt vast houden, want ik vind kou tegenwoordig maar niets.

  • 22 Maart 2009 - 17:32

    Der Walter:

    Hardlopen klinkt goed! Ik heb vandaag voor het eerst ook weer gefietst sinds mijn griepje... geen heuvels, maar wel veel wind.

    Schotse landschap blijft mooi! Veel plezier volgende week met je ouders.

    Cheers, Wouter P

  • 22 Maart 2009 - 17:35

    Nochmal Der Walter:

    Je moet trouwens de laatste cd van 'Kings of Leon' maar eens downloaden - klinkt vet bekend!

  • 22 Maart 2009 - 17:45

    Nochmal Der Walter:

    Je moet trouwens de laatste cd van 'Kings of Leon' maar eens downloaden - klinkt vet bekend!

  • 22 Maart 2009 - 20:29

    Maaike:

    mooie foto's heb je toch weer! hier is het momenteel weer regenachtig, hoop dat het daar nog beter is!
    spreek je hopelijk snel op skype :)
    Liefs, Maaike

  • 23 Maart 2009 - 06:38

    Tosca:

    Foto's zien er mooi uit Arjan! En je bent nog lekker sportief bezig ook :-)! Klinkt goed allemaal! Binnenkort weer xtje skypen??
    Liefs Tosca

  • 25 Maart 2009 - 09:21

    Tilly Amstelveen:

    Hoi Arjan, tjeetje wat een belevenissen zeg. Je kunt er straks wel een boek van maken.
    Je hebt het wel naar je zin zo te lezen, en a.s. weekend nog je ouders op bezoek: gezellie. Vast gefeliciteerd met de verjaardag van ja Pa.( op naar de zestig hé?)
    Hester is ook druk bezig met haar onderzoeks scriptie. Ze wil het van de zomer afronden als het lukt.
    P.S. stuur die zon ook eens hierheen, hier blijft het maar hagelen en regenen. het beste de komende tijd en we blijven je volgen hoor!!
    grtz. Tilly en Gerard.

  • 25 Maart 2009 - 13:38

    Fok:

    Hey Arie, leuk weer wat van je te horen. Mooie foto's ook! Kom je ff langs bij DSK als je tussendoor in Nederland bent? ;)
    xxx

  • 28 Maart 2009 - 10:42

    Saffiera:

    Zo te horen vermaak jij je opperbest in Schotland, heb alle mooie verhalen van Robin gehoord. Heel veel plezier dit weekend met je ouders! Hopelijk is het bij jullie mooier weer dan hier, want vandaag voldoet het Hollandse weer iets te goed aan de spreuk: 'maart roert zijn staart';)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Arjan

Onderzoeksstage Moredun Research Institute in Edinburgh

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 16463

Voorgaande reizen:

11 Februari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: